Thursday, August 11, 2011

kereta jimat minyak

ada orang kate kereta ni hodoh rupa bentuknye
bagi aku oka jer tak lah hodoh sangat.
kesannya kereta ni jatuh harga teruk.
savvy kat atas ni tahun 2006 orang nak jual tak sampai rm 17000

hehe
dah sambor sebijik aku test drive .
errmmm ermmm ermm bleh lahh savvy amt ni
mula2 bawak cam bosan skit
gear rendah cam tak cukup power tapi bila dah naik gear 3 baru terasa die punyer power.
aku biasa bawak persona mmg bwk slow2 bleh bajet minyak.
persona kuat minyak dowhh. letak rm50 cukup seminngu jer bawak pergi opis.

lepas seminggu topup minyak savvy tu takat minyak baru turun satu bar.
mak datuk memang savvy mmg save lahh.
lepas tu ape lagi aku pecut bagai nak rak lahh hahaha.
jalan kecik pun aku pecut 100km/hr
keta sebelah geram jer tengok aku.
huhu puas hati btol.

walaubagaimanapun dengar cerita servis kereta ni mahal sket. ahh tak kisah kot.
sebab ni kereta bapak aku kih kih. save minyak yang sangat berbaloi-baloi.

bagi semua pencinta alam sekitar bleh guna kereta ni.
bleh kurangkan penggunaan tenaga.

alam sekitar tanggungjawab semua. peace!

No comments:

Post a Comment